Als je één of meerdere groepen hebt aangemaakt kun je deze beheren. Dit doe je door op een groep te klikken. Je hebt hier de volgende beheeropties:
- Wachtwoorden groep weergeven
- Voortgang groep bekijken
- Oefenprogramma voor de groep instellen
Verder heb je (in het blauw rechts) de opties:
- Actie
Hiermee kun je leerlingen verplaatsen naar andere groepen
- Nieuwe leerlingen
Hiermee kun je nieuwe leerlingen aanmaken of leerlingen importeren.
Voortgang groep bekijken
Met de knop voortgang groep kun je de voortgang bekijken die de hele groep maakt. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld Taalblobs als klas gebruikt.
Je hebt hier de volgende schermen in het overzicht:
- Voortgang binnen veel geoefende woordgroepen
Dit zijn de woordgroepen die afgelopen week het meest zijn geoefend door leerlingen uit de groep. In dit scherm is weergegeven wat het gemiddelde niveau van de groep nu is in vergelijking met een week daarvoor.
- Meldingen
Hier worden tips en andere meldingen gegeven. Zoals wanneer bepaalde leerlingen in de groep Taalblobs niet gebruikt hebben.
- Moeilijke woorden
Een overzicht met de woorden die in de voorgaande week het vaakst fout zijn geschreven. Hiermee zou u bijvoorbeeld klassikaal aan de slag kunnen gaan
- Leerrendement van zorgleerlingen
De leerlingen die afgelopen maand binnen de groep de laagste leerrendementen behaald hebben. (uitgedrukt in gemiddelde voortgang per oefentaak).
Het kan zinvol zijn om bij deze kinderen eens mee te kijken tijdens het oefenen. Dit kan belangrijke aanknopingspunten bieden voor gerichte individuele instructie.
- Spelletjesvoorkeur
Hier zie je welke spelletjes het vaakst door de leerlingen gekozen worden.
- Oefenfrequentie en aantal dagen geoefend
Dit zijn grafieken die aangeven hoeveel spelletjes er zijn afgerond door leerlingen en op welke dagen kinderen geoefend hebben.
- Foutenanalyse per spellingcategorie
Hier zie je in welke spellingcategorie er fouten zijn gemaakt, hoeveel fouten dit zijn en welke specifieke woorden er fout worden gespeld door de groep.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.