De volgende spelletjes zitten opgenomen in Taalblobs
|
Lezen |
Bioscoop 1 – Woorden flitsen zelfstandig De leerling moet aangeven of het flitswoord gelijk is aan het voorgelezen woord |
|
Bioscoop 2 – Woorden flitsen met begeleiding De leerling moet het geflitste woord voorlezen, dit kan in verschillende snelheden. Let op: dit spel kan alleen onder begeleiding goed gespeeld worden. |
|
Leesrace – Klik het juiste woord aan Door het juiste woord dat uitgesproken wordt aan te klikken kan de leerling de race winnen. Doet de leerling er langer over dan kan hij/zij 2e, 3e of 4e worden. |
|
Leesraket – Klik het juiste woord aan Door het juiste woord te klikken vliegt de raket steeds hoger, halverwege kan de leerling rotsen en/of aliens wegschieten. De aliens leveren extra punten op. |
|
|
Klankverwerking op snelheid (klanktaken) |
Roeien – Klik de juiste klank aan Door de juiste klank aan te klikken die de leerling hoort kan de leerling de race winnen. Doet de leerling er langer over dan kan hij/zij 2e, 3e of 4e worden. |
|
Sneeuwkanon – Klik de juiste klank aan Door op de juiste klank te klikken verzamelt de leerling sneeuwballen. Aan het einde kan de leerling met de verzamelde sneeuwballen konijnen wegjagen om zoveel mogelijk munten te verzamelen. |
|
|
Klankbord |
Kippenspuiten – woorden typen op het klankbord Door het woord op het klankbord te typen verzamelt de leerling kippen. Halverwege de oefening komt de vos die weggejaagd kan worden door hem nat te spuiten. |
|
Stuitergame – woorden typen op het klankbord Nadat de leerling de gesproken woorden heeft getypt op de leerling kan hij/zij zoveel mogelijk ballen verzamelen. Hoe sneller de leerling is hoe meer punten hij/zij krijgt. |
|
Paragame – woorden typen op het klankbord De leerling typt de woorden op het klankbord. Halverwege kan de leerlingen blobs opvangen op een plank, hoe meer blobs de leerling vangt hoe meer punten hij/zij krijgt. |
|
Dozen springen – woorden typen op het klankbord De leerling typt de woorden op het klankbord. Halverwege kan de leerling via dozen in het water naar de overkant springen, hoe meer dozen de leerling gebruikt hoe meer punten hij/zij krijgt. |
|
|
Splitsen |
Splitsmachine – splits het woord op de juiste plaats Door het woord op de juiste plaats te splitsen kan de leerlingen vallende blobs uit de lucht schieten. Hoe meer blobs de leerling raakt tijdens het splitsen, hoe meer punten hij/zij verdient. |
|
Visvijver – woorddelen aan elkaar plakken Door woorden aan elkaar te plakken verzamelt de leerling vissen. Deze vissen kunnen na de oefening in een net gejaagd worden. Hoe meer vissen de leerling vangt, hoe meer punten hij/zij verdient. |
|
|
Sorteren |
Helikopter – Woorden sorteren De leerling verzamelt woorden door ze in het juiste vak uit de helikopter te laten vallen. Hoe meer woorden de leerling verzamelt, hoe meer punten hij/zij verzamelt. |
|
Vliegrace – De juiste regel kiezen Door de juiste spellingregel te kiezen verzamelt de leerling benzine voor het vliegtuig. Hoe meer benzine hoe langer de leerling daarna kan vliegen om munten te verzamelen. Pas op voor de vogels! |
|
|
Spelling per klankgroep |
Groeivis – per klankgroep typen De leerling moet met zijn/haar vis kleinere vissen vangen, per gevangen vis moet de leerling het uitgesproken woord typen pet klankgroep. |
|
Flipperkast – per klankgroep woorden typen. De leerling typt per klankgroep de uitgesproken woorden en mag halverwege de oefening flipperen voor extra punten. |
|
Raketstrijd – per klankgroep woorden typen Door de woorden te typen verzamelt de leerling aliens. Deze kunnen halverwege en aan het einde van het spel weer uit de lucht geschoten worden voor extra punten. |
|
|
Spelling hele woord |
Fotosafari – woorden typen De leerling typt woorden en verzameld zo fotopapier voor de fotosafari. Halverwege en op het einde kan de leerling foto’s maken van beestjes en zo punten verzamelen. |
|
Beestjes vangen – woorden typen Door de woorden te typen kan de leerling de plant laten groeien. Halverwege en op het einde van de oefening kan de leerling zoveel mogelijk beestjes vangen met de plant voor extra punten. |
|
Rups – woorden typen Door munten te pakken kan de leerling de rups laten groeien. Na elke munt moet de leerling een woord typen. Hoe langer de rups wordt, hoe meer punten de leerling krijgt. Maar let op: raakt de rups zijn lijf dan raakt hij dat deel kwijt. |
|
Doolhof – woorden typen Door met de gele blob munten te pakken kan de leerling punten verdienen. Na elke munt moet de leerling een woord typen. Pas op voor de monsters! |
|
Ballen gooien – woorden typen Door woorden te typen verzamelt de leerling blobs om mee te gooien. Halverwege en op het einde van de oefening mag de leerling op de borden gooien. Voor elk bord dat de leerling raak gooit krijgt hij/zij extra punten. |
|
Vissen vangen - woorden typen Door vissen te vangen verdient de leerling punten. Per gevangen vis moet de leerling een woord typen. Pas op: De zeemijnen kunnen ook gevangen worden, hiervoor krijg je een punt aftrek. |
|
Platform klimmen – woorden typen De leerling kan met de robot munten verzamelen. Per gepakte munt moet de leerling een woord typen. Pas op voor de rollende zagen! |
|
|
Quizvragen |
De leerling kan punten verdienen door de juiste spellingsregel te kiezen. De quizvragen worden uitsluitend aangeboden bij kinderen die een leerniveau hebben dat in de range ligt van begin groep 5 tot eind groep 6. Voor jonge kinderen zijn de metacognitieve vragen nog te moeilijk en voor oudere kinderen zijn ze weer te makkelijk. |
|
|
Beloningsspellen |
Bellen prikken Door bellen te prikken moet de leerling proberen de Blob in de buis te krijgen. Als dit lukt krijgt de leerling extra punten. |
|
Autorace Race zover mogelijk en verzamel zoveel mogelijk munten. |
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.