De voortgang in Taalblobs wordt weergegeven per spellingregel. De spellingregels zijn gekoppeld aan groep 3 t/m 8. Hieronder de voortgang van een leerling uit groep 4:
Waarom staan sommige spellingcategorieën uit hogere groepen ook al deels als doorlopen terwijl de leerling via bijvoorbeeld een eigen programma nog geen oefeningen heeft gedaan uit dat leerjaar?
Dit is van dezelfde leerling uit groep 4 de voortgang van de spellingregels uit groep 5:
Je ziet al voortgang, % doorlopen, op bepaalde spellingregels uit groep 5.
Veel spellingregels worden in verschillende groepen aangeboden waarbij de moeilijkheidsgraad van de woorden oploopt naarmate het kind in een hogere groep komt. Bijvoorbeeld, woorden met oor in oplopende moeilijkheidsgraad: hoor, gehoor, horen, gehorige.
Als kinderen met eenvoudigere woorden van een bepaalde spellingregel oefenen, wordt het niveau van de voortgang van de spellingregel verhoogd en dit is soms zichtbaar bij woordgroepen die nog niet behandeld zijn en waarin een moeilijkere vorm van de spellingregel wordt aangeboden.
Ook zijn er woordgroepen waarin eerder aangeboden spellingregels herhaald worden en het kan voorkomen dat een kind al zo goed presteert op een spellingregel dat er minder herhaling nodig is en dus al een deel van de voortgang van de woordgroep is afgestreept.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.